tisdag 25 november 2008

Long time, no see

Tjo. Jag vet, det va längesen. Och det beror inte på att inget hänt, det beror på att så mycket hänt så jag inte vet va jag ska börja.
Jag kan börja med helgen, underbar avkoppling på en fiskebåt i Helsingborg. Nu kommer folk fråga om jag inte är vegeterian. Jo, men en snabb enkel förklaring är ju kemikalier och skit. Vi blir inpräntade att kött är bra för hälsan, samtidigt som våra nötkreatur lever i bås de inte kan vända sig om i. Kött i sig är inte farligt, kemikalier är farligt. Jag tror på att äta saker från naturen. Punkt. Jag tror det är farligare att äta en vegeburgare på McDonalds än ett rådjur som ätit löv hela livet och sen fått ett träd över sig. Och jag tror det är farligare att dricka light-läsk med sötningsmedel än läsk med socker. Men det är ju jag. Statement of the day. Som sagt skulle jag mest visa att jag lever, jag har fan inget att säga.
Jo förresten. Jag tycker alla ska köpa fyrhjulsdrivna Jeepar. Och sluta tanka Ethanol.Och sluta återvinna helt och hållet. Släng allt i samma sopppåse. Va rädda om naturen, absolut. Med det menar jag skräpa inte ner i skogen och på gatorna. Äter du glss så ha pappret i handen tills du ser en papperskorg, släng det inte bara där du står. Men sluta dalta med miljön. Gör som Al Gore, låtsas att du bryr dig, för då skickar folk pengar till dig. Men sen åker han privat jumbojet överallt mellan sina moralpredikningar istället för tåg eller elbil.
Så Eskilsson, varför ska man inte återvinna? Helt enkelt för att alla forskare är ense om att miljöförstöringar höjer temperaturen. Polerna smälter och bla bla bla. Snart finns ingen polaris kvar om inte alla skaffar Ethanolbilar.
När fan hade du nytta av polarisarna sist? Jag välkommnar temperaturhöjningar. Jag hatar att skotta snö, och jag hatar ännu mer att klä på mig så jag ser ut som en hjulbent Anna Book som skitit ner sig när jag går och ändå inte känna mina fötter. Värm upp jorden, och spara typ Alaska för de som gillar att åka skidor. Svenskar är oroliga för temperaturhöjningar heter det. Jo tjena. Så fort snön och kylan kommer åker svenskarna till Thailand. Sluta återvinn och stanna här.
Punkt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skit vad jag har saknat dig och dina bloggar vännen min. Du måste gästblogga hos mig någon dag.