måndag 14 april 2008

Hopp

Englas mördare erkännde igår. Det mordet och ett till. Jag hatar att säga va va det jag sa så jag gör inte det. Läs förra inlägget jag skrev istället. Och nej, självklart visste inte jag att det va han, men han va ju en pedofil/våldtäcksman som suttit inne för det och sen släppts ut. Han skulle aldrig ha släppts ut. Ingen av dom ska det. Basta!

Roligare nyheter gäller lördag. Då har jag och min vän Maya födelsedagsfest. Maskerad med temat låttitlar. Alla är välkomna. Så kom!

Annars är det dåligt med nyheter. Har börjat jobba igen efter ledigheten. Hela helgen och nu ska jag jobba i natt också. Min tid räcker inte till ibland. Ibland kan jag känna att ju mer jag försöker räcka till för allt jag vill, desto sämre blir det. Som när man ska dra loss ett rep som fastnat runt nåt och ju hårdare man drar, desto hårdare dras snaran åt. Men jag gör mitt bästa. Har en ganska intensiv period framför mig nu, med Englandsresa den 25e, Valborg i Uppsala den 30e och syrrans student något längre fram. Men som en vis författare sa, man ska inte oroa sig för framtiden, den kommer ändå. Det gäller bara att prioritera rätt, och det är inte alltid så jävla lätt. Jobba gör man ju egentligen bara i grund och botten för att ha råd med en dräglig fritid. Så så pass måste väl jag också jobba. Men först kaffe!

Charlton Heston hade förresten dött i förra veckan. Det hade jag missat, men det va fan på tiden. En bra skådespelare som tyvärr kommer bli ihågkommen som idioten i NRA. Ni vet, han i Bowling for Colombine, From my Cold dead hands. Världen är nu en hatare mindre.

Inga kommentarer: